Najczęstszym objawem uszkodzonych wtryskiwaczy CR jest trudność w uruchomieniu silnika. Na samym początku jest to mało zauważalne, po prostu rozrusznik dłużej kręci. Nie spada moc silnika, w zasadzie nic się nie dzieje. Po pewnym czasie można zauważyć, uruchomienie silnika, również rozgrzanego, jest coraz trudniejsze. Jest to już powód, aby udać się do zakładu wyspecjalizowanego w naprawie układów paliwowych. Następnym objawem jest spadek mocy lub też tzw. odcinanie zapłonu. Na tym etapie wizyta w warsztacie staje się koniecznością, ponieważ silnik może nagle zgasnąć w trakcie pracy i już nie odpalić.
Najprostszym sposobem, aby stwierdzić czy są uszkodzone wtryskiwacze (lub tylko jeden wtryskiwacz) jest próba przelewowa, którą wykonuje się w następujący sposób:
1. Odpinamy wężyki przelewowe z wtryskiwaczy CR i w miejsce przelewów podłączamy menzurki.
2. Uruchamiamy silnik na 30 s.
3. Po tym czasie wyłączamy silnik i sprawdzamy objętość paliwa w menzurkach.
Dla każdego modelu silnika jest określona ilość paliwa ,,przelewowego”. Wyższy poziom w jednej menzurce może świadczyć o większym zużyciu tego wtryskiwacza. Czasami jednak nie świadczy to o uszkodzeniu wtryskiwacza, tylko o zużyciu danego cylindra. Należy także pamiętać, że próba przelewowa nie jest adekwatnym wskaźnikiem zużycia wtryskiwacza.
Jako samodzielne narzędzie diagnostyczne próba przelewowa jest mało dokładna. Najlepiej przeprowadzać ją podczas diagnostyki komputerowej, obserwując ciśnienie na listwie CR. Zbyt niskie ciśnienie może spowodować dużą ilość paliwa w menzurkach przelewowych.